Sophie

- Mer än du förtjänar!

Vem är boven? GUTS eller Sophie Åström

Kategori: ALLT

Första gången jag satt ner handen i fickan i den nya jackan upptäckte jag att den var helt trasig,
hela innefickan låg löst och jag kände innermaterialet.
Samtidigt som jag upptäckte det var jag nere på stan, så jag tänkte att jag kunde gå in till affären där jag köpte den
fick då till svars att ag skulle betala 70-100:- för att deras skräddare skulle fixa den eller bara dra därifrån.
Jag fick också ett alternativ att prata med chefen och kolla vad hon skulle säga,hon skulle komma tillbaka senare
och jag skulle vänta lite på stan, när jag sen lite senare kom tillbaka så var hon ej där , fick höra att hon var på möte
och att det hade dragit ut på tiden( och det tror jag inte ett skit på då jag 20min tidigare hade sett henne på gränden sitta och fika)

Så jag skulle tillbaka dit idag , hon jobbade 10-19 och någon gång däremellan skulle jag dyka upp,
jag har inte orkat dragit dit idag då jag kännt mig så jäkla seg i kroppen , så på måndag drar jag dit, och jag vet
att jag har rätt till alla pengar tillbaka även om jag tagit bort lappen(som jag faktiskt har sparat), eller en helt ny jacka(som dom inte hade inne nu) hmmm

KTJL

Reklamation

17 § Vill konsumenten åberopa att tjänsten är felaktig, skall han underrätta näringsidkaren om detta inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Underrättelse som sker inom två månader efter det att konsumenten märkt felet skall alltid anses ha skett i rätt tid. Reklamation får dock inte ske senare än tre år eller, i fråga om arbete på mark eller på byggnader eller andra anläggningar på mark eller i vatten eller på andra fasta saker, tio år efter det att uppdraget avslutades, såvida inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse.



-SLÄNGER in den där här också , så ni vet!
skälig tid = öppet köp tiden,garantitiden osv..

drygt att JAG känner mig som boven, som att jag har gjort nå fel..

Jaja , snart dags för träning som jag ser framemot!!!!!!
Är lite arg just nu-varför vettefan!?


Ikväll ska jag och henke äta gott !
längtat!

imorgon ska jag ha familjejympa, wiie, lite nervös, har haft typ ett pass innan (familjejympa)....

Ne nu tar jag mig en godis , byter om till träningen och gör mig redo för ett sjuhelsika armpass(biceps/triceps) med Michaela=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: