Sophie

- Mer än du förtjänar!

jämförelse - kända jävlar

Kategori: KUL

Nu ska jag försöka mig på ett roligt och intressant inlägg,
det jag ska göra är att  jämföra två kända killar och två kända tjejer som håller på med musik.
Jag ska dels kolla vem som hållt på längst och hur allt startade  ,
 jag ska också få plats med mina egna åsikter;)

Dom jag tänkt jämföra är Måns Zelmerlöv och Mattias Andreasson och sedan också Avril Lavigne och Ana Johnsson.
Varför de blev just dom vettefan , men de bara ploppade upp att de skulle vara dom.

vi får se hur de här slutar ..
men nu ska jag börja jämföra dom;

Börjar med killarna:
Måns Zelmerlöv:
Måns var med i idol år 2005 och kom på femte plats.Efter det satt hans långa resa igång där han stannade och gjorde konserter, han hann även vara med i Lets Dance och tog också hem segern.Samma år (2006) Var han med i musikalen Grease där han hade huvudrollen. Han har varit med i melodifestivalen 2 ggr och fått bra placeringar i svenska finalen , men tyvärr aldrig tagit hem hela segern.
Han har även hunnit göra en till musikal roll i musikalen Footloose och varit på Diggiloturnen tillsammans med Linda Bengtzing mm.
Måns har jag sett live på Allsång på skansen och höll då på att svimma när han tittade på mig ,jag kände mig som 13 år och kär .Hans ögon är inte att leka med.

utseende10/10
musik 8/10

Mattias Andreasson:
Svensk kille som kommer från den härliga staden Västerås , där han gick estet-musik linjen på Carlforsska, innan
de vet jag inte hur han fann musiken.Han sökte iallafall till idol 2007 och gjorde ett bra intryck på jurymedlemmarna ,han lämnade idol på femte plats precis som Måns. Sen dess har han hunnit gått ihop med Erik Segerstedt och Danny Saucedo och bildat gruppen EMD. Gruppen har legat på många topplistor bra länge.Mattias älskar Coca Cola och har gjort en singel själv.
Vi väntar dock på att han ska göra något på sidan av EMD och släppa ett helt album! I januari i år var han på återkomst till carlforsska och framförde två låtar på en föreställning somhette Återkomsten, Hans egna låt Your Song och justin timberlakes Rock your body och i den låten hade han också bakdansare och det var jag och min dansgrupp!

utseende 9/10
musik 9/10


och nu till tjejerna:
Avril Lavigne:
Avril är en kanadensisk pop sångerska ,musiker och  t.om skådespelerska! Hon slog igenom 2002 med låten Complicated  hon var bara då 17 år!!. Hon har släppt tre album och några singlar på det. Hon kan spela gitarr & trummor men hon kan även spela piano.Avril vann 2002 VMA award för Bästa Nya Artist!
Avril är gift med sångaren i Sum 41 , har en hund som heter Sam och är bara 157cm lång.
Jag har aldrig sett henne lajv ,men har sedan 2002 lyssnat på henne väldigt mycket ,jag har även klätt mig som henne och sjungit och lekt att jag var henne.
Avril är stor överallt och har haft många utsålda turner.

Utseende 6/10
Musik 8/10

Ana Johnsson:
Var med i tv-serien Popstars där hon och 4 andra tjejer vann och blev en grupp
, dom kallade sig Exellence.Dom släppte nått album och några singlar , jag var faktiskt på en av deras spelningar och jag drog av hennes armband och vart helt till mig. Iallafall, många låtar där var det fart i och dom var en riktig popgrupp.
2004 blev hennes största genombrott då hennes första singel " We are"  var med på soundtracket till filmen Spider-Man 2! Hon har släppt två album och några fler singlar.
Annas föräldrar är båda arkitekter och Anna är också väldigt mycket för design mm. Men ändå tog musiken över , kan det ha varit hennes bror som var trummis i ett band som fick in henne på dombanorna?
Anna var som sagt med i Popstars och det var där allt började för henne , hon  gick på audtionen och på den vägen är det.
Anna är väldigt stor i japan, england och tyskland där hon legat på top 10 med sitt första album "The Way I Am"
I början av 2005 fick hon en hel del utmärkelser och nomineringar. Som att hon vann en Rockbjörn som årets svenska nykomling och flera priser vid NRJ Music Awards. Ana nominerades också till en Grammis i kategorin nykomling.
Jag själv har alltid tyckt om hennes musik , och har på senare veckor börjat lyssna på henne mer och mer ,och visst fan är musiken bra.

utseende 8/10
musik 9/10




Jag har hämtat information från : Google , wikipedia mm ,men också från mina egna erfarnheter osv..

Jag gjorde de här bara för att ha något att göra men också för att jag ville kolla likheterna mellan dom , och de har dom ju,
flera likheter.osv......
Idag lyssnar jag på Ana Johnsson , men ibland händer det att jag lyssnar på EMD och måns, Avril ska jag nog börja lyssna på nu i den kommande veckan, de är bra musik tycker jag , och dom kommer hänga kvar länge.
Och nej läsare jag lyssnar inte bara på rock och pop ,jag lyssnar på de mesta , jag är en allätare.
Nu ska jag ladda hem söndagens avsnitt av Wipeout  , jag är inte trött ännu då jag har sovit hela dagen så jag försöker bli så trött som möjligt.

Medan jag  väntar på att avsnittet ska tankas klart ska jag prata med min favorit Johan, han är rktig vän och lyssnar alltid på en!

Skola imorgon , känns sådär - ska hoppa dansen tror jag , så att jag blir frisk nångång.
Pusss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: