Sophie

- Mer än du förtjänar!

•Kosttillskott•

Kategori: TRÄNING

Det har varit mycket snack om kosttillskott senaste tiden....
Det har varit massa diskussioner på facebook och flera debatter/dokumentärer osv på tv.
Jag använder mig av flera olika kosttillskott och för tillfället så känns det bra, riktigt bra.
Ingen aning om det ger någon effekt eller om det är huvudet som spökar.
Detta använder jag just nu:
Omega3:Viktiga fettsyror för god hälsa.
Pre workout:Prestationshöjare som gör att du orkar mycket mer under träningen.
Järn: Viktigt spårämne i den mänskliga kroppen - jag tar det främst för min trötthet - och ja det funkar;)
Zink: Bra för immunförsvaret, huden, håret mm.
Aminosyror: t.ex När man tränar är det mycket viktigt att få i sig tillräckligt med aminosyror, för att man ska kunna bygga upp sina muskler.
C-vitamin: Hålla sigg pigg och frisk
Proteinpulver: Efter träning för att snabbt få i mig protein. vem orkar ha med en matlåda till gymmet?
Japp, något sånt:)
Nu ska jag vila lite, är riktigt förkyld och har huvudvärk(värmen på hotellet i sthlm var inte direkt PÅSLAGEN)...
Sen ska jag försöka mig på att umgås med några tanter för lite homeparty(inredning)...
hOST, atjooo och harkel:)
Imorgon ska jag försöka ställa in mitt juniorjympapass så jag verkligen VILAR ut mig riktigt.
Orkar inte bli frisk en dag och sen förkyld igen, hatar det.Så den här veckan blire vila mån-ons:)
vila var det...

Kommentarer

  • Peter säger:

    Hej! Det var värst vad du spenderar på pulver!. Jag håller med dig på en punkt, direkt efter träning kan det vara bra att få i sig nått snabbt och lätt. Där kan jag tänka mig en protein drink. Men! inte till det priset som de kostar det är helt sjukt.Det går precis lika bra med en kex choklad och en banan typ.Resten är både godare och bättre som riktig mat.



    hls Peter

    2012-02-08 | 21:30:50
  • sophie säger:

    Hej Peter!

    Japp det blir en hel del pengar på det.

    Men har man inte testat så vet man inte hur det funkar.

    På proffs bodyfitness/bodybuilding personer funkar det ju:)



    Om du inte lägger pengarna på massa annat någon månad så kan du spara och sen använda det till proteinshakes.

    Då jag är dålig att få i mig mat direkt efter så funkar proteinshake perfekt.

    2012-02-09 | 08:19:07
    Bloggadress: http://sophan.blogg.se/
  • kalle säger:

    ser nice ut, glöm inte att käka bra med snabba kolhydrater också efter träning, man brukar säga ungefär 50/50 protein/kolhydrater efter träning. så du inte glömmer det bara annars tar bara kroppen in energi ifrån proteinet istället.

    2012-02-09 | 13:58:39

Kommentera inlägget här: