Sophie

- Mer än du förtjänar!

Henrik

Kategori: LOVE ♥

Om 9 dagar har jag och henrik varit ihop i 14 månader exakt

Allt började år 2008 när jag blev värd på friskis & svettis....

När man är värd på friskis så står man vid ingången och möter alla motionärer som ska träna, hjälper dom nya med alla dessa frågor och hjälper ledare och annan personal med sånt som behövs göras.

En dag när jag och Michaela var på friskis för att träna något "gratis gymnasie" pass så såg jag han för första gången och då tänkte jag "wooooooooh , han ska jag ha"....
Veckorna gick och jag hängde på friskis och tränade på ganska bra.
Såg henkes svettiga kropp ganska ofta och kunde verkligen inte slita blicken!

En dag fick jag något ryck och ville in på gymmet för att träna och där såg jag han fler och fler gånger.
Gymmade ett par veckor på dom maskinerna jag vågade köra , sen blev jag sugen på att testa något nytt
så jag tyckte det vore en bra idé att boka en gyminstruktion(MED HAN SÅKLART )

Sen en dag när jag värdade och inte fick igång musiken inne på gymmet(eller fick jag?) så var han där inne på gymmet och jag frågade om han visste hur man gjorde.

Han satt sig vid datorn och jag stod bakom han, tyst som en mus och röd som rödaste röd i ansiktet...
Har ingen aning om han fick igång musiken eller om han sa något, jag var så nervös..

Nästa vecka var det dags för instruktion med HAN, jag fixade mig fin i håret, hade mina finaste träningskläder och världens godaste parfym..

När jag sitter där och väntar kommer en kille(inte HAN) fram och frågar om jag ska ha gyminstruktion, jag får bara fram " ja det tror jag" och föjer efter han.

FAN, FAN, FAN Jag hade bokat med fel person han hette visst inte MATTIAS!!!!!!!!

Gyminstruktionen gick iallafall bra och ja lärde mig faktiskt ganska mycket!
Men vafan hette han dåå.........

Fortsatte gymma några veckor och till slut såg jag bilder med namn på alla gyminstruktörer som jobbar på friskis.
Yess, Henrik heter han!..

Letade efter hans namn i friskis papprerna med alla funktionärer på friskis och hittade han: Henrik Sandholm.
Jag facebookade hans namn och vågade t.om lägga till han som vän, och även skicka iväg ett mail:

Som ni ser var han väldigt kort av sig!
Han fattade nog inte ens att jag flirtade med han!!

Efter att vi snackat en hel del på facebook började vi hälsa lite kort på varandra på friskis och jag
kollade in han som aldrig förr - var sån där dryg tjej som alltid visste var han var osv..

Det gick ett par månader och vi snackade inge mer(han dissade) och jag gav upp ..

Kunde verkligen inte glömma han så jag gjorde ett försök igen ..
Mailade lite på facebook, hälsade på friskis osvosv..

Sen rann det ur sanden igen och nästa gång vi pratade var 26oktober på friskis & svettis inspirationsdag(alla funktionärer träffas och tränar, pratar osv ihop!!)

Vid middagen drack Henrik ett par öl sen satt han och sluddrade med mig och anna ett tag, vi + några sköna grabbar bestämde oss för att dra till kåren för att dansa en massa och det gjorde vi också!
När vi väl var där var henke den som dansade mest och jag drack billig cider.
Han pussade också mig för första gången där inne, och jag kom ihåg att jag tänkte"yes yesYESSSSSSSS"

När vi sen skulle dra oss hem så följde han med mig hem, och det var så mysigt att vakna upp breve någon man krigat efter ett tag.
På morgonen promenerade han hem och jag satt glad i min säng framför datorn nästan hela dagen..

Dagen efter allt de här snackade vi lite och sedan bestämde vi en träff till nästa helg .

Helgen kom, vi käkade pizza hemma hos han och kollade på film!
Har aldrig någonsin skurit så många gånger i en pizza - vågade verkligen inte äta, haha.

Sågs oftare och oftare och efter ca 2 månader tyckte jag att vi var ihop för att vi umgicks varje dag och gjorde
sånt som bara dom som är ihop gör.

26 december var han i sala för massa partajande.
Han ringde mig mitt på natten och då frågade jag om vi var ihop , OCH DET VAR VI SA HAN!

Nu har det gått ett tag och jag är lika kär som jag var i början om inte ännu mer!
Jag älskar han jätte mycket och det känns så förbannat bra när jag är i närheten av han!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: